Copyright 2021 Club Planner

Fitbal

DOE DE FITBAL!

Hou een halter in elk hand, je armen op schouderhoogte met de handpalmen naar elkaar toe. Leg je rechtervoet op de zitbal terwijl je je been gestrekt houdt, buig door je andere been. Let op dat je je knie goed recht boven je tenen houdt. Duw ondertussen met je voet op de bal. Laat tegelijk je handen met gewichten zakken tot aan weerszijde van je linkerknie. Ga rechtop staan en strek je armen boven je hoofd. Laat ze daarna zakken tot op schouderhoogte en begin de oefening opnieuw. Doe dit 12 keer aan elke kant.

De fitbal en Rugklachten

Wanneer je last hebt van rugklachten is de fitbal heel goed materiaal om mee te trainen, het ondersteunt namelijk je onderrug tijdens het trainen. Dit zorgt ervoor dat je rug minder belast wordt waardoor je minder last van je rug hebt na het trainen.

My text and image title sample

De fitbal is goed voor het ontwikkelen van goede algemene spierspanning voor heel je lichaam. Daarnaast biedt de bal nog vele andere voordelen zoals het herstel van rug-, heup- en knieblessures. Door intensieve functionele training met de bal verbeter je jouw lichaamshouding, balans en samenwerking tussen de buik- en rugspieren (je romp). Op een lagere intensiteit trainen werkt bevorderend voor de flexibiliteit van jouw spieren en gewrichten en je cardiovasculaire systeem.